Ile w Polsce jest nośników Digital Signage?

Z inicjatywy stowarzyszenia PDSA trwają prace nad „skatalogowaniem” polskiego rynku DS.

Na początek wzięto pod lupę sektor Retail.

Metodologia:
Sektor Retail w Polsce to w dużej mierze galerie handlowe, dlatego badania rozpoczęto właśnie w galeriach. Wytypowanych zostało 6 dużych ośrodków miejskich:
Warszawa, Trójmiasto, Śląsk, Wrocław, Poznań i Kraków. W sumie badanie obejmuje 22 dużych galerii i ponad 4000 sklepów i punktów usługowych. Wyniki z tych badan zostaną aproksymowane na cala Polskę, bądź to przez fizyczną weryfikację z właścicielami poszczególnych marek, czy też wg metod statycznych. Osobno traktowane są przestrzenie wspólne galerii, osobno poszczególne sklepy.

Ankieterzy zwracali uwagę m.in. na następujące kryteria oceny:
- rodzaj zastosowanego nośnika (LCD, ściany wielomonitorowe, totemy, ściany LED, projektory)
- wielkość nośnika
- ilość nośników
- miejsce instalacji – wyselekcjonowane strefy w sklepach (wystawa, strefa kasowa itp.)
- jakość instalacji (estetykę montażu oraz wkomponowania nośników w przestrzeń handlową)
- wyświetlany kontent
- target odbiorcy

    

Oprócz tego raport uwzględni też wybrane obiekty sieciowe, położone w innych lokalizacjach jak również każdy inny obiekt, z którego uda się pozyskać wiarygodne dane.
Retail to podstawa tego raportu, ale nie jedyna branża. W raporcie znajdą się również informacje o pozostałych istotnych rynkach np.: Banki, Telekomunikacja, HoReCa, Obiekty sportowe, Rozrywka, Przestrzenie publiczne, Transport, Urzędy, Opieka zdrowotna, Muzea itd.
Raport to nie tylko cyfry, ale też opisy ciekawych studiów przypadku, wywiady, opinie.
Kompletny raport ukaże się pod koniec maja. Jego premiera odbędzie się na konferencji Digital Signage Trends we wrześniu 2018 roku w Warszawie.

   

Pomimo, iż etap kolekcjonowania danych jest już na finiszu, PDSA zachęca do współpracy:
- właścicieli nośników DS. do dodawania swoich lokalizacji do raportu, pomocy w weryfikacji danych i uzupełniania ich kolejnymi informacjami;
- integratorów, którzy wykonywali instalacje, najciekawsze z nich mogą zostać opublikowane w raporcie;

Warto uwzględnić w tym pierwszym raporcie jak najwięcej ciekawych informacji branżowych, postarać się nie pominąć tych czasami małych, ale bardzo ciekawych, nowatorskich instalacji.
Autorzy zachęcają wszystkich do współpracy, dostarczania danych i ciekawych informacji

Kontakt w sprawie raportu: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Przykłady zastosowań nośników Digital Signage

 

KRAKÓW - Galeria Serenada

 

 

KRAKÓW - Galeria Krakowska

 

 

KRAKÓW - Galeria Bronowice

 

 

KRAKÓW - Galeria Kazimierz

 

Wkrótce zdjęcia z kolejnych Galerii 

Sponsor platynowy

Sponsor srebrny

Partner merytoryczny

Poprzednie edycje

Partnerzy

Patroni medialni

 
 

Obsługa medialna

Organizator

Copyright Digital Signage Trends 2018. Wszelkie prawa zastrzeżone.